// ۲۰ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۰

در طول تاریخ مسائل گوناگونی با توجه به سیر زندگی بشر دستخوش تغییر بوده اند. از جمله این مسایل، هویت و جایگاه زن است که مسائل مربوط به آن در هر دوره از تاریخ جای تامل و بحث دارد. میتوان گفت هویت و نقش زن از گذشته تا به امروز آن طور که باید به درستی شکل نگرفته است و همچنان برای رسیدن به آن جایگاهی که بشر باید در مسئله زن به بلوغ برسد، مانده است...
دنیای مادی غرب زن را ابزار خود دانسته و در هر برهه به طریقی با توجه به نیازش برای زنان جایگاهی را تعریف کرده است. با ظهور اسلام هویت زن نیز شکل تازه ای به خود گرفت و دین اسلام افکار جاهلی را از ذهنیت بشر با رسالت پیامبر زدود. میتوان گفت دین اسلام آن دید جاهلی را نسبت به زن کاملا فرو ریخت و هویت اصلی زن مطابق با فطرت و خلقتش را به او برگراند.
انقلاب اسلامی ایران نیز با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی و الگو گیری از خود اسلام بدون شک به هویت و نقش زن که در دین اسلام تعریف شده است، توجه لازم دارد و این مسئله از همان سالهای آغازین انقلاب کاملا مشهود است به طوری که امام خمینی زنان را سربازان خط مقدم انقلاب خطاب کردند و در دیدگاه امام خامنه ای، بانوی ایران اسلامی الگوی ناب برای تمام زنان دنیا قلمداد میشود که این الگو نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه تمام دنیا باید معرفی شود.
در این کتاب ارزشمند تحت عنوان (بانوی تراز) که دارای هشت بخش میباشد، به تبیین اندیشه های ناب دو رادمرد تاریخ معاصر حضرت امام خمینی رحمه الله علیه و حضرت امام خامنه ای مدظله العالی برای معرفی الگو های عملی زن مسلمان در عرصه های تربیتی، اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس پرداخته شده است، که اقدامی ارزشمند محسوب میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است