// ۲۰ بهمن ۹۸ ، ۲۰:۳۳

بر اساس "بیانیه گام دوم" انقلاب اسلامی یک حرکت تمدنی بود که انسدادِ تاریخی بعد از انسداد را شکست و عصر جدیدی را آغاز نمود. این بیانیه انقلاب اسلامی را در چنین مقیاسی شناسایی می‌کند و شاخص‌های جدیدی را برای ارزیابی موفقیت ها و کاستی های آن ارائه می‌دهد... "بیانیه گام دوم" سرسلسله ی اسنادی است که علمای شیعه برای راهبری حوادث اجتماعی تنظیم کردند. این سند رفیع تر از کتاب "تنبیه الامه" علامه نایینی و اندیشه اجتماعی بزرگانی چون شهید مطهری و شهید صدر است. چون آنها در مقام راهبری یک انقلاب تمدنی در مقیاس جهانی نبودند. 
"بیانیه گام دوم" باید مستند سازی و تئوریزه شود و بر محور آن، نظریه پردازی و راهبردنگاری و گفتمان‌سازی صورت گیرد و نیز مبنای برنامه نویسی و برنامه ریزی قرار گیرد و اسناد بالا دستی با آن هماهنگ شوند. هم چنین باید یک "قرارگاه" شکل گیرد که مبتنی بر این سند، نسل جوانِ آتش به اختیار را هماهنگ کند و سازمان دهد.
در مدتی که این بیانیه صادر شده تفسیرها و تحلیل‌های متعدد و زیادی از آن صورت گرفته است که هر کدام از آن‌ها در فهم داّل و هسته ی مرکزی این بیانیه و اهداف جانبی آن اثر گذار بودند. آنچه در کتاب معرفی شده ملاحظه می کنید تحلیل و خوانش استاد سید محمد مهدی میرباقری از مضامین و راهبردهای کلیدی بیانیه گام دوم است.
 
می توانید متن کامل را از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید:
 
برشی از کتاب: دریافت
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است