// ۱۰ آذر ۹۹ ، ۲۳:۱۳

یکی از موانع عدم گسترش روان شناسی اسلامی در دانشگاه ها این تلقی است که گمان می کنند روان شناسی اسلامی در دوران پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است. سوگیری ها در برنامه آموزشی کشور موجب شده است، جریاناتی خاصی از علم روان شناسی در نظر دانشجو برجسته شده و جریاناتی دیگر کاملا بایکوت شوند!

در حالیکه کتابهای تاریخچه روانشناسی آکادمیک آغاز علم روانشناسی را قرن نوزدهم می دانند و اثری شایسته از اندیشمندان مسلمان در گسترش آن ذکر نمی کنند، با بررسی های دقیق تر و در لا به لای کتب تاریخچه روانشناسی معتبر دیگری که آن ها را نیز غربی ها نگاشته اند ولی در ایران بایکوت می شوند، حقایق دیگری بر ملا می شود.

حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر، نائب رئیس سابق انجمن علمی روان شناسی اسلامی در اولین مدرسه فصلی روان شناسی اسلامی، با بررسی تاریخچه روان شناسی به بیان اقدامات و تاثیرات شگرف اندیشمندان مسلمان در پیشبرد علم روانشناسی می پردازند و تاریخچه ای واقعی و بدون سانسور از روانشناسی اسلامی ارائه می دهند.

صوت:دریافت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است