// ۰۷ دی ۹۹ ، ۲۱:۰۰

یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند، تن او میلرزد، این مساله جمعیت است(رهبر معظم انقلاب اسلامی)

متاسفانه در نظام ارزشی و قانون گذاری امروز جامعه ما ماندن در خانه و تربیت فرزند ضد ارزش تلقی می شود... برای ایجاد تغییر در مقیاس جامعه لازم است اقداماتی از سوی مسئولین انجام گیرد و قانون هایی وضع شود که ارزش فرزندآوری و فرزندپروری به جایگاه صحیح آن بازگردد. امروزه در کشورهای بسیاری مشوق ها و امتیازاتی برای فرزندآوری برای خانواده ها قرار می دهند.

البته اگر این اصلاحات ساختاری نیز فعلا محقق نگردد و تسهیلات لازم فراهم نشود، لااقل مردم متدین و انقلابی باید وظایفی که در این مسیر بر عهده دارند را با تحمل سختی ها به انجام رسانند.

در این صوت کوتاه دکتر سام مهدی ترابی(دکترای روابط بین الملل از دانشگاه LSE لندن) و حجت الاسلام دکتر رنجبر(دکترای علوم سیاسی و مدیر موسسه مطالعات راهبردی) گفتگوی مهمی در خصوص تکثیر جمعیت داشته اند.

صوت:دریافت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۱

  1. ه
    ه | ۰۹ دی ۹۹ ، ۲۰:۳۰ | لینک

    من صوت را نخواندم ولی این مطالبی که در متن نوشتید خیلی عالی است اینکه ارزش خانه داری و فرزند آوری بالا رود. ولی بحث فرزندآوری با این اوضاع تهاجم فرهنگی در جامعه ما امکان پذیر نیست. مگر کسانی که خودشان در یک جزیره محدود کنند. وقتی زنی فرزندان بیشتری می اورد به تبع توجه اش به خود و همسرش کمتر می شود ، انوقت با این جامعه ای که وضعیت حجاب و عفاف اش این است و فصای مجازی اش هم درست مدیریت نمی شود امکان به خیانت و  گناه کشیدن مردان زیاد است چه بسا که زیاد هم شده. انوقت فرزندان طلاق و زنان بیوه در جامعه زیاد می شود و هزار اثار مخرب دیگر. بنابراین اول باید وضعیت فرهنگ ما سروسامان بگیرد. فرهنگ از اقتصاد مهم تر است.

    • پاسخ | ۱۰ دی ۹۹، ۰۰:۲۴
      سلام علیکم
      شاید لازم است سبک فرزندپروری و همسرداری نیز تغییراتی کند.
      همچنین در صوت گفتگویی در خصوص تقدم یا تاخر فرهنگ سازی بر وضع قوانین صورت گرفته است که شاید برایتان جالب باشد
      بزودی مطالب بیشتری با این موضوع در فتح بارگذاری خواهد شد (که این مساله را از زوایای دیگری نیز بررسی خواهند کرد) همچنانکه دوره مطالعات زنان و خانواده پیشتر در دو سطح در فتح برگزار شد.
      موفق باشید