// ۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۲۰:۱۶

فرد ناآشنا یا کم آشنا نسبت به مباحث روانشناسی اسلامی ممکن است در نگاه اول دیدگاه های همه فعالین در این زمینه را یکسان یا مشابه یکدیگر ارزیابی کند. اما با بررسی چرایی و چیستی و چگونگی روانشناسی اسلامی از منظر صاحب نظران در می یابیم که اختلاف نظرات، در این عرصه دانشی نیز کم نیست. اصولا وظیفه جریان شناسی تبیین و دسته بندی همین اختلافات و شباهت ها است. با توجه به اینکه خصوصا بعد از انقلاب اسلامی ایران حجم پژوهش های روانشناسی اسلامی به مقدار زیادی افزایش پیدا کرده است، ضرورت ایجاب می کند تا پژوهش هایی در راستای جریان شناسی این مطالعات صورت پذیرد.

دکتر فهیمه فداکار (دکتری مشاوره و مدرس دانشگاه) در کتاب ارزشمند «رویکردشناسی و ارزیابی مطالعات روانشناسی اسلامی» که متخذ از رساله دکتری ایشان است، به این مساله مهم پرداخته اند.

ایشان در نشستی که در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به همت گروه علمی فرهنگی فتح و با مشارکت حدود ۳۵۰ نفر برگزار شد، به بیان ویژگی های رویکرد فرهنگی، رویکرد دایره المعارفی و رویکرد تاسیسی ذیل روانشناسی اسلامی پرداخته اند و سپس نسبت به هر کدام از این رویکردها سوالات و ارزیابی هایی را مطرح کرده اند.

شنیدن صوت این نشست را به فعالان و علاقه مندان به روانشناسی اسلامی پیشنهاد می کنیم.

 

صوت نشست : 

بخش اول : دریافت

بخش دوم : دریافت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است