// ۱۵ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۰۰

این کتاب که بعنوان اثر شایسته تقدیر در کتاب سال حوزه و همچنین اثر شایسته تقدیر در کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و همچنین حائز رتبه اول جشنواره علامه طباطبایی شده است، دارای ۱۲ فصل بوده و در ۷۰۰ صفحه به چاپ رسیده است...
" الگوی اسلامی شادکامی" در حقیقت، یک تئوری شادکامی از دیدگاه اسلام است و نظریه شادکامی اسلامی را تبیین می‌کند. با توجه به اینکه نظریه شادکامی، یکی از مباحث بسیار مهم در اسلام به شمار می‌رود اما در مباحث علمی و نظری خلاء این موضوع را داشتیم البته غربی‌ها در این خصوص خوب کار کرده‌اند بطوری که شادکامی امروز یکی از موضوعاتی مهم و اساسی  در روانشناسی مثبت نگر  " positive psychology "  است اما متأسفانه ما در منابع اسلامی پیش از این حتی به صورت یک تئوری مشخص این بحث را مطرح نکرده‌ایم.
«الگوی اسلامی شادکامی» کاملاً مبتنی بر دیدگاه‌های اسلامی خودمان است؛ یعنی بدون آن‌ که از روشی التقاطی استفاده کرده و تأیید اسلامی برای هرآنچه در اندیشه‌های غربی وجود دارد، آورده باشد، به یک دیدگاه متفاوت از نظریه‌های موجود در روانشناسی رسیده است.
مستند بودن به منابع اسلامی و روانشناختی به همراه پرهیز از شعار دادن را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این کتاب برشمرد.
نویسنده این اثر بر این باور است که توحید، اصلی‌ترین مبنای شادکامی است و از آن، مبانی انسان‌شناختی، جهان‌شناختی و دین‌شناختیِ مربوط به شادکامی سرچشمه می‌گیرند.
 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

دیدگاه ها  ۰  هیچ نظری هنوز ثبت نشده است